EIGER Wdrapaliście się?

Opublikowano 11/09/2019

Tak, 26.08.2019 wdrapaliśmy się wspólnie (Dawid Rutkowski i Bronisław Ilnicki) na jedną z najbardziej uderzających i znanych gór na świecie: Eiger (3970 m n.p.m.). Wejście przebiegało historyczną, chyba już trochę zapomnianą drogą pierwszych zdobywców: Zachodnią Flanką (w czasie 3-dniowej akcji górskiej spotkaliśmy tylko 3 zespoły schodzące tą drogą, na wejściu byliśmy sami). Szlak ten oferuje niezwykłe widoki na olśniewających alpejskich gigantów Monch i Jungfrau, a także łąki Kleine Scheidegg i lasy doliny Grindelwald.Cokolwiek powie się na temat jakości wspinaczki na Eiger West Flank (bardzo luźne, sypkie kamienie) trasa jest zdecydowanie wyzwaniem. Ta część góry jest bardzo rozległa. Zwłaszcza podczas zejścia wymaga wytrzymałości, umiejętności wyszukiwania tras, szybkiego...więcej

Mera Peak – spełnione marzenie

Opublikowano 29/11/2018

Relacja Agaty Cygańskiej ze zdobycia z partnerką Ewą Cych najwyższego szczytu trekingowego w Hmalajach Nepalu Mera Peak (6476 m) Mera Peak –spełnione marzenie Na szczycie stanęłyśmy 22 października o 7.30 rano. Nasza trasa biegła z Lukli przez przełęcz Zatrwa La (4600m), Thuli Kharka, Khote, Tangnag do Khare. Czyli z 2600m na 4600m, potem w dół do Khote na wysokości 3550m i znowu w górę - Tangnag 4300, Khare - 5000m. Miałyśmy dużo czasu, szczególnie w powrotnej drodze tak, że nie musiałyśmy sięspieszyć. Po drodze z Lukli noclegi w: Chutanga (3400), Thuli Kharka (4300), Khote (3550), Tangnag (4600), Khare (5000). W powrotnej drodze...więcej

Sięgając po marzenia – MATTERHORN

Opublikowano 09/07/2018

Pierwszy raz zobaczyłem ją na żywo w roku 2012 i mnie oczarowała, Matterhorn - Góra gór. Wtedy brak mi było umiejętności aby móc ją zdobyć, lecz powiedziałem do siebie - "Ja tu jeszcze wrócę…" Góra stała się moim marzeniem, potem celem, dalej projektem. Mamy rok 2018 i po półrocznych przygotowaniach, przyjeżdżamy 23 czerwca w sobotę, wspólnie z Krzysztofem Nakoniecznym do Zermatt. Miejscowość w Szwajcarii u podnóży majestatycznego rogu - Matterhorn. Pierwszego dnia docieramy do schroniska na 3200 m n.p.m (jest jeszcze poza sezonem i schronisko jest zamknięte, nocujemy w tzw. "Winterlager"). W niedziele o 4 rano ruszamy na "atak szczytowy" Droga jest...więcej

Gierlach (2655 mnp) droga Martina

Opublikowano 05/10/2017

Dnia 14 sierpnia ,Marcin Świtoń i Janek Dudarowski zdobyli Gierlach (2655 m) – najwyższy szczyt Tatr. Wejście nastąpiło tzw „drogą Martina„ – graniówką od Polskiego Grzebienia. Z Tatrzańskiej Polanki wyruszyli w niedzielę 13 sierpnia ok. godz. 23.15  i po nocnym przejściu ok. 5.00 następnego dnia dotarli na Polski Grzebień. Ok. 6.00 rozpoczęli wielogodzinną wspinaczkę niezwykle eksponowaną, ale nie zbyt trudną technicznie   granią. Niezbyt trudną, to ocena dla całej graniówki: po pierwsze dla osób dobrze przygotowanych wspinaczkowo. po drugie z żelazną kondycją i psyche, wreszcie po trzecie, na tej „nietrudnej„ trasie wciąż napotyka się w miejsca, których pokonanie sprawia, że adrenalina wylewa...więcej

Grossglockner droga Stuedlgrat

Opublikowano 17/08/2017

Lipcowy weekend (06-09.07.2017) postanowiliśmy (Dawid Rutkowski i Krzysztof Nakonieczny) spędzić w Alpach - Wysokich Taurach. Celem krótkiej ale przez to dynamicznej wyprawy był Grossglockner, najwyższy szczyt Austrii. Wyjazd był w czwartek wieczorem. Przez noc pokonaliśmy ok. 900km i udało nam się dojechać  do miejscowości Kals am Grossglockner, a około południa w  piątek doszliśmy do schroniska Stüdlhütte (2800 m). Po nocy spędzonej w schronisku (około 6:00) wyruszyliśmy drogą Stuedlgrat na szczyt. Pogoda nie rozpieszczała. Rono padał deszcz, później na szczęście wiatr trochę osuszył skałę, co pozwoliło z nadzieją patrzeć na ukończenie naszej wyprawy. Po przejściu ciekawej drogi  z elementami sporej ekspozycji  ...więcej