Mera Peak – spełnione marzenie

Opublikowano 29/11/2018

Relacja Agaty Cygańskiej ze zdobycia z partnerką Ewą Cych najwyższego szczytu trekingowego w Hmalajach Nepalu Mera Peak (6476 m) Mera Peak –spełnione marzenie Na szczycie stanęłyśmy 22 października o 7.30 rano. Nasza trasa biegła z Lukli przez przełęcz Zatrwa La (4600m), Thuli Kharka, Khote, Tangnag do Khare. Czyli z 2600m na 4600m, potem w dół do Khote na wysokości 3550m i znowu w górę - Tangnag 4300, Khare - 5000m. Miałyśmy dużo czasu, szczególnie w powrotnej drodze tak, że nie musiałyśmy sięspieszyć. Po drodze z Lukli noclegi w: Chutanga (3400), Thuli Kharka (4300), Khote (3550), Tangnag (4600), Khare (5000). W powrotnej drodze...więcej

Sięgając po marzenia – MATTERHORN

Opublikowano 09/07/2018

Pierwszy raz zobaczyłem ją na żywo w roku 2012 i mnie oczarowała, Matterhorn - Góra gór. Wtedy brak mi było umiejętności aby móc ją zdobyć, lecz powiedziałem do siebie - "Ja tu jeszcze wrócę…" Góra stała się moim marzeniem, potem celem, dalej projektem. Mamy rok 2018 i po półrocznych przygotowaniach, przyjeżdżamy 23 czerwca w sobotę, wspólnie z Krzysztofem Nakoniecznym do Zermatt. Miejscowość w Szwajcarii u podnóży majestatycznego rogu - Matterhorn. Pierwszego dnia docieramy do schroniska na 3200 m n.p.m (jest jeszcze poza sezonem i schronisko jest zamknięte, nocujemy w tzw. "Winterlager"). W niedziele o 4 rano ruszamy na "atak szczytowy" Droga jest...więcej

INFORACJA FINANSOWA Zarządu Klubu Wysokogórskiego w Lubinie za 2017

Opublikowano 22/05/2018

Do pobrania - INFORACJA FINANSOWA Zarządu Klubu Wysokogórskiego w Lubinie za...więcej

Zrealizowaliśmy program szkoleń na 2017 r

Opublikowano 21/12/2017

Klub Wysokogórski zakończył realizację zadania publicznego zleconego przez Gminę Miejską Lubin. Pod nazwą” Realizacja programu szkolenia sportowego w zakresie halowej i skalnej wspinaczki rekreacyjnej (…) Zadanie obejmowało realizację przez Klub w 2017 r,  programu szkoleń wspinaczkowych i bezpieczeństwa w górach . W ramach zadania  przeprowadzono   szkolenia(instruktaże wspinaczkowe  na  Kruczych Skałach w Karpaczu , na wieży wspinaczkowej „Kielichu „ w  Lubinie   oraz na Sali treningowej  w Baszcie Głogowskiej .Szkolenia  wspinaczkowe  były przeprowadzone  pod nazwą „ Szkolenia wspinaczkowe –zasady uprawiania i bezpieczeństwo wspinaczki rekreacyjnej „ Przeprowadzono również cykl prelekcji  w szkołach pod nazwą „Bezpieczne góry jesienią i zimą – zagrożenia w górach ,sposoby ich...więcej

Zapisy na Kurs zimowej turystyki wysokogórskiej i letniej alpejskiej

Opublikowano 07/12/2017

W dniu 07.01.2017 r. (niedziela) od godziny 10.00 Stowarzyszenie Alpintrek rozpocznie Kurs zimowej turystyki wysokogórskiej i letniej alpejskiej .Rozpoczęcie kursu nastąpi w sali konferencyjnej Ośrodka Szkoleniowo – Wypoczynkowego „Krucze Skały„ w Karpaczu. Pierwsze 2 godziny to zajęcia informacyjno – organizacyjne, zagadnienia teoretyczne i podstawowe ćwiczenia - obejmujące: Specyfika terenu wysokogórskiego tatrzańskiego i alpejskiego Zagrożenia: choroby wysokościowe, lawiny, zagrożenia związane z pokonywaniem lodowców Sprzęt niezbędny w zimowej turystyce wysokogórskiej Podstawowe węzły, trening wiązania Zakładanie uprzęży, wiązanie się liną Od godziny 13,00 -15.00 zajęcia praktyczne na stoku pod Kruczymi Skałami: Sposoby i technika użycia raków i czekana Zakładanie uprzęży, wiązanie się liną, zakładanie i...więcej