AGNIESZKI I PAWŁA RELACJA Z XIV RAJDU PIESZEGO

Nowe „doświadczenie” w XIV Rajdzie Pieszym
3 DNI – 3 KRAJE – 3 WĘDRÓWKI
25-27.04.2014

Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych Oddział w Lubaniu po raz XIV zorganizował pieszy rajd. W tym roku 3 klubowiczów wzięła w nim udział. A byli to:
ja- Agnieszka, Paweł oraz Marek ze swoją 5,5 letnia córeczką Nadią- którym towarzyszyli znajomi z Niemiec, Wojtek i Pascal.

W ciągu 3 dni w 3 różnych krajach zorganizowane zostały wędrówki na różnych dystansach.

Pierwszego dnia nie mogliśmy uczestniczyć w wędrówce szlakami turystycznymi przez piękną dolinę rzeki Kwisy na Pogórzu Izerskim. Po południu udało nam się dołączyć do grupy osób udających się na dalszą wędrówkę do Novėgo Města po Smrkem.

W sobotę punktualnie o 8:00 wyruszyliśmy na 26 km trasę. Pogoda dopisała, humory również. Na trasie spotykaliśmy ludzi z różnych krajów, m.in. z Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, no i oczywiście z Czech.

W niedzielę byliśmy już w Obersdorfie. Tuż przed 8:00 wystartowaliśmy. Tym razem mieliśmy do przebycia 22 km. Pod górę, z góry, znowu pod górę, przez łąki i lasy w promieniach słońca wędrowaliśmy i podziwialiśmy piękne krajobrazy. Na punktach żywieniowych zajadaliśmy chleb ze smalcem i ogórkiem, zagryzaliśmy bananami i pomarańczami, na deser czekoladki i haribo, a na popitkę ciepła herbata, sok lub woda mineralna. A do tego wszyscy bardzo uprzejmi i uśmiechnięci. Nasi sąsiedzi zza Odry postarali się ?

Wiemy, nie było to zdobywanie wysokich szczytów, ale na pewno jest to coś, w czym warto wziąć udział. Świetny relaks, z odrobiną wysiłku, a jeśli ktoś by wybrał dłuższy dystans (42 km), byłby to i dobry sprawdzian kondycyjny.  Ale nie o odległości tu chodzi lecz o, jak to stwierdziliśmy jednomyślnie, dobry moment na spotkanie i spędzenie czasu w dobrym towarzystwie.  Bo tak właśnie było! Za rok powtarzamy i zapraszamy J